середа, 29 листопада 2017 р.

Рольові ігри


                                Гра «Учитель» та «Методист»
Учні об’єднуються в групи «Учитель» та «Методист»
Група учителів готує усне лінгвістичне повідомлення на тему «Загальні та власні назви. Велика буква і лапки у власних назвах».
Група методистів складає рецензію на виступ  іншої групи (обгрунтована оцінка виступу, підкреслити сильні й слабкі сторони повідомлення, уточнити й доповнити матеріал).

         Гра “Редактор”.
         Завдання 1
        Виправте помилки
           Леся Українка, великдень, майдан Незалежності, день Незалежності, верховна Рада, Полярна зірка, День конституції україни, поезія _Сон_ , різдво Христове, К(к)олобок, Тарас григорович Шевченко 

         Завдання 2
        Записати, розкриваючи дужки. Підкреслити власні назви. В іменниках першого речення визначити рід, число, відмінок, відміну.
       Океан багатший за суходіл. Атлантичне й тихоокеанське узбережжя, відмілини (І, і)ндонезії, (Я, я)понії, (З, з)ахідної (А, а)фрики,   (П,п)ричорномор’я та (Б, б)алтики зберігають в (Н, н)адрах більше (Н, н)афти, ніж (С,с)ходіл. У (В, в)оді (С, с)вітового (О, о)кеану розчинено вісім мільйонів (Т, т)онн (З, з)олота, сто шістдесят чотири мільйони — срібла, вісімсот — (М, м)олібдену.




   Гра «Найкмітливіший»
Замінити фразеологізм синонімічним словом або словосполученням:
1. Андрій та Олена жили як кішка із собакою (вороже).
2. Марійка працювала в садку не покладаючи рук  (старанно).
3. Одарка із Марійкою ось уже годину точили ляси (розмовляли).
4.Олег пускав бісики дівчині (залицявся).
5. Ні світ ні зоря прокинувся Микола (дуже рано).
6. Дмитро облизня піймав (нічого не отримав).
7. Хлопці співають аж гай гуде (натхненно).
8. Ох, тато і дав синочку березової каші (покарав).
9. Пропав зайчик ні за цапову душу (дуже дешево).
10. Олег був ні риба ні м’ясо (ніякий).

     Гра «Знавець фразеологізмів»
Замінити підкреслені слова фразеологізмами із довідки:
Оксана  після того випадку дуже шкодувала. Відставав лише Максим. Кабан їв з великим апетитом. Марійка просила Семена заспокоїтись. Учень червонів біля дошки. А із завданням він переборщив. Трапилось це дуже давно. Перестрибнути гору для нього було дуже легко.
Довідка: за царя Гороха, взяти себе в руки,  пасти задніх, кусати лікті, аж за вухами лящить, передати куті меду, раз плюнути, пік раків.

Гра-загадка «Упізнай мене!»
         Учень говорить від імені літературного героя, при цьому не називаючи його, але описуючи вчинки та міркування. Наприклад.
        Мені дуже подобався цей хлопчик. Хоча  він недавно приїхав із міста в гості до бабусі, ми вже встигли кілька разів посваритися і помиритися. Я з першого дня прив’язалася до  Юрка, весь час намагалася бути у його товаристві, не спускала з нього очей. Але після жорстокого вчинку цього хлопчика,  мені довелося рятувати маленьких безпомічних  каченят. Тепер ми не спілкуємось.
(Тося,  твір Є.Гуцала  «Сім’я дикої качки »)

                                            Гра «Визбирувач»
Прочитати речення, виписати складні слова, пояснити їх написання:
1. Мальви, обнизані широкопелюстковими квітками, здригаються (Є.Гуцало).
2. Із школи йдуть по дощовім саді десятикласниці (А.Малишко).
3. Дали йому ім’я Покотигорошко (Нар.твор.)
4. Зелена взимку журавлина червоноягідна (М.Доленго).
Відповідь.1. Широкопелюстковими – складний прикметник, утворений від сполучення іменника та узгоджуваного з ним прикметника.
2. Десятикласниці – складне слово утворене від підрядного словосполучення.
3. Покотигорошко – складний іменник, утворений  шляхом поєднання дієслова в 2-й особі однини наказового способу з іменником.
4. Червоноягідна – складний прикметник, утворений від сполучення іменника та узгоджуваного з ним прикметника.

                                      Гра «Сортувальник»
Запишіть іменники у 2 стовпчики: 1) назви істот; 2) назви неістот. Свій вибір обґрунтуйте.
Вовк, дівчина, книга, стіл, мікроб, домовик, теля, клас, товариш, народ олівець, синь, натовп, зграя, вірус, оселедець, лампа, робітник, кішка, гурт, небіжчик
                             
                   


Немає коментарів:

Дописати коментар

Відеопоезія

І.Франко "Мій Ізмарагд" https://docs.google.com/presentation/d/1MsbafPUgISTW1zgHe_e57goEoqnP6uXIpoocpdPNgLU/edit?usp=sharing