«Діалог». Суть його полягає в спільному пошуку групами
узгодженого рішення. Це знаходить своє відображення в кінцевому тексті,
переліку ознак. Діалог виключає протистояння, критику позиції тієї чи іншої
групи. Всю увагу зосереджено на сильних моментах у позиції інших.
«Дебати». Це один з найбільш складних способів
обговорення дискусійних проблем. Дебати можна проводити лише тоді, коли учні
навчились працювати в групах та засвоїли технології вирішення проблем. У
дебатах поділ на протилежні точки зору набуває найбільшої гостроти, оскільки
учням необхідно довго готуватись і публічно обґрунтовувати правильність своєї
позиції.
Впровадження таких вправ дає змогу розв’язувати ряд завдань:
- пропонувати свою точку зору з позиції наукового знання, а
не змушувати схилятися до запропонованої думки;
- розвивати критичне мислення школярів;
- навчити бачити помилки або логічні порушення у твердженнях
інших учнів;
- вміти аргументувати власні думки, змінювати їх;
- диференціювати, індивідуалізувати процес навчання;
- розвивати аналітичне мислення учнів;
- формувати в них навички самооцінки, самоконтролю своєї
навчальної діяльності;
- сприяти розвитку творчого мислення, культури спілкування,
виховувати активну особистість, яка вміє бачити, ставити і вирішувати
нестандартні проблеми;
- формувати творче мислення;
- підсилювати уяву, що є потужним стимулом народження нових
ідей, пошуку альтернативних рішень, їх аналізу і синтезу, що в майбутньому
відкриється основою інноваційного мислення і діяльності;
- сприяти психічному розвитку дітей;
- створювати успішну адаптацію учнів до сучасних
соціально-економічних умов життя;
- забезпечувати цілісність педагогічного процесу, єдності
навчання і виховання учнів;
- формувати потреби в знаннях, високих мотивів навчання і
прагнення до самоосвіти.
«Дебати». Це один з найбільш складних способів обговорення дискусійних проблем. Дебати можна проводити лише тоді, коли учні навчились працювати в групах та засвоїли технології вирішення проблем. У дебатах поділ на протилежні точки зору набуває найбільшої гостроти, оскільки учням необхідно довго готуватись і публічно обґрунтовувати правильність своєї позиції.
Впровадження таких вправ дає змогу розв’язувати ряд завдань:
- пропонувати свою точку зору з позиції наукового знання, а не змушувати схилятися до запропонованої думки;
- розвивати критичне мислення школярів;
- навчити бачити помилки або логічні порушення у твердженнях інших учнів;
- вміти аргументувати власні думки, змінювати їх;
- диференціювати, індивідуалізувати процес навчання;
- розвивати аналітичне мислення учнів;
- формувати в них навички самооцінки, самоконтролю своєї навчальної діяльності;
- сприяти розвитку творчого мислення, культури спілкування, виховувати активну особистість, яка вміє бачити, ставити і вирішувати нестандартні проблеми;
- формувати творче мислення;
- підсилювати уяву, що є потужним стимулом народження нових ідей, пошуку альтернативних рішень, їх аналізу і синтезу, що в майбутньому відкриється основою інноваційного мислення і діяльності;
- сприяти психічному розвитку дітей;
- створювати успішну адаптацію учнів до сучасних соціально-економічних умов життя;
- забезпечувати цілісність педагогічного процесу, єдності навчання і виховання учнів;
- формувати потреби в знаннях, високих мотивів навчання і прагнення до самоосвіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар